Tuesday, February 3, 2009

pertama kali

sunday, 1/2/2009,

aku bangun pagi, solat subuh, tapi tak terlintas nak bukak langsir...so tenguh duduk termenung lepas solat subuh tu...telefon bilik aku berbunyi..rupanya linardy call pagi2 nih..sini pkul 8 baru terang..dia call hanya nak bagitahu salji tengah turun dekat luar..aku pon cakap ceh tu jer...padahal aku cepat2 pegi buka langsir..haha..ye lah salji turun...first time kot aku tengok..
dengan xsemena2nya aku keluar ke balcony bilik aku dengan tak pakai selipar dan winter kot..beng betul la..melompat masuk aku..sejuk gila... nak la tgk snow tu mcm mana..org kata macam snow flakes...tp aku tak perasan pon...haha...

sebelum brunch aku pegi jalan2 dkat luar nak merasai salji turun..mmg sejuk time tuh...
dan pada hari tu salji turun agak lebat dan tak henti2...sampai lewat malam....sekejap sahaja semua jalan dan kwasan di luar dilitupi dengan salji.. putih jer... petang tu aku pergi ke tasik.. dkat je dgn U aku tuh...lepas tu tgk org kwsan tu tunggang kuda macam naik basikal jer..mmg kawasan org2 kaya situ.. org kata kalau rumah tu rumah org kaya..tgk kawasan lapang dia..kalau ada kuda berlarian..sah rumah org kaya..haha...rumah aku kucing liar jer berkeliaran..belum sempat berak bapak aku dah jerkah..lintang pukang lari...haha...
so tgok la ada skit pic ni...




nanti aku upload lagi pic... 
:D

4 comments:

Hidayaa Rahman said...

huhu. gila best weih. jeles ni jeles!

bile mesia nk bersalji ha? isk

D said...

waaa...~
sgt best...
ngeee~...tp nnt da few years kat sane..mst salji adalah tak besh..hahaha...
neway..tak tau pun aiman g sane...
tp pape pun...goOd luck in everything...

Aiman Azmi said...

salji mmg dah xbest..sebab sejuk gila...
hehe..
neway thanks kak atie.:D

Ally Hassan said...

argh! aku suka winter. pakaian winter cantik!! benci2!