Sunday, July 13, 2008

3rd semester


esok bermulanya semester ke3 bagi diriku di KDU College... dah 3 semester aku kat situ... mcm2 dah aku belajar n lalui... dah setahun aku belajar kat college tuh..


mungkin aku blum pernah mention pasal course yg aku amik dkat college ni kan...


di sini saya menyatakan saya adalah seorang pelajar diploma jurusan international hotel n tourism management...

"huh"..."waa"..."giler aa".... "aik" itulah antara perkataan yg aku dgar dr kwan2 ex-school aku n cikgu2 aku dahulu....mana taknyer dulu ni aku pelajar mechanical engineering...pegang alat kimpal, gergaji besi, tukul, and kerja bengkel je lah...tapi alih2 terjun ke bidang lain..bidang yg aku pegang pisau, kuali,..haha.. but mostly i received a good comments la... especially from my teachers... cikgu aishah n cikgu zuraidah support with my choice....

aku masuk bdg ni bkan nye saja2... tp minat tu datang n support dr parent... lagi satu aku mmg xde hati nk blaja science n engineering studies again... walaupun aku terima bnyak twaran berkaitan dgn jurusan aku dahulu di IPTA tp aku tolak dgn senang hati...

org kata msuk IPTS ni pkai bnyk duit n berkwn ngn org2 highclass.. mmg betul...aku tidak menafikannyer...tp bagi aku kan ini adalh satu pelaburan... sapa sokong aku...

okok meh saya cerita course aku sekarang ni...course leh tahan syoknya...1st sem blaja theory la bnyak then 2nd sem bnyak blaja practical ...so di 1st aku blaja front office yang berada di hotel tu...then 2nd sem aku blaja restaurant service n kitchen service...
sekarang ni aku dah tahu masak..yeaa.

dan untuk 3rd sem ni lebih bnyak kepada theory...pheww!! pecah pala hotak aku lagi...
assignment mesti banyak oii...
sabar2... ni adalah semester terakhir sebelum industrial training.... lagi 1 tahun semua akan tamat...hehe....

dan pada rancangan aku nanti selepas training nanti aku akan smbung blaja di Switzerland...Insyaallah.... doakan aku yer.. xsbar rasanyer..


ok ada sdikit gmbr knangan2... :)



cheers...


ZAMAN SEKOLAH


time in TIKL, Bengkel Mekanikal



That's me...ahahah


paperworks n drawing



me n my group, invent new product




ZAMAN COLLEGE



That's me





Service flambe

No comments: