Wednesday, December 31, 2008

bye bye 2008!!! welcome 2009!!!

selamat tahun baru 2009 semua!!! happy new year!!!

baru jer 2008 pergi kejap tadi...rasa sekejap je dengan 2008 ni.. sekarang ni dah dengan 2009...
apa2pun 2009 sangat dialu2kan dan 2008 pun berlabuh dengan relanya...setiap tahun mesti ada macam2 benda yang aku buat dan lalui.. ni kira nak flasback balik la selama setahun aku bersama 2008 ni.. mula2 sekali, setiap nak tahun baru je kan mesti kat radio ke tv ke or kat mana2 mesti tanya azam tahun baru.. mula2 tahun 2008 aku buat jgak la azam...rasanya la.. banyak kot...kenapa aku tak pasti ni...sebabnya kan, sampai je pertengah tahun aku dah lupa apa aku punya azam...aku pun terpikirlah, apa ye azam aku tahun ni yang aku nak aim aa...cis yang mana satu aku nak buat aa..so aku pun dah lupa..so tahun 2009 ni aku tak ada azam...haha..biarlah semuanya berjalan dengan sendirinya..

oklah nak bercerita apa yang telah aku buat selama setahun ni...aku cuba cerita yang aku ingat je la... first masa january tahun 2008 aku start semester kedua aku di KDU..semester kedua ni aku harapkan ia menyeronokan..dan ia memang menyeronokkan...aku belajar banyak benda baru and mengasah bakatku...semester ni la aku kenal dapur yang sebenarnya...walaupun sebelum ni aku masuk jugak dapur rumah aku...aku masak jugak..tapi masak biasa2 jer la... xdela macam kat college ni...dekat college ni aku belajar macam..emm kalau korang pernah tengok Hell Kitchen yg Chef Gordon Ramsay tu kan macam tu la suasana kat dapur...so banyak la term yg aku belajar untuk digunakan di dapur..and banyak la masakan yang sedikit sebanyak aku tahu buat...tapikan alia lagi hebat dari aku walaupun tak belajar macam aku...semester ni juga aku belajar restaurant management..so semua position in the restaurant aku pernah buat...dari manager sampaila waiter..waiter paling banyak la...sebab manager sekali sekala je leh dapat...yang aku paling suka bila jadi cashier and bartender..bila jadi bartender ini lah kepala yang akan tolong curi air...kan penat jaga restaurant..mesti nak minum..ini rahsia kita di sini ya...tapi bila aku jadi cashier tak pernah pula terpikir nak curi duit...waiter paling mencabar la..menggigil tangan aku setiap kali nak serve..aishh... so semester ada jugak subject theory yang perlu dijalankan..mcm German Language Higher Intermediate, Operation Management..tu je kot...tak ingat...selama 6 bulan dalam semester kedua ni..tu je kot.. owh ye..aku dpat kereta baru aku di penghujung semester kedua... dan bila semester break..aku pergi melawat sedara mara aku iaitu kangaroo and wombat dekat sydney...diaorang sihat..

so july semester ketiga bermula...semester yang paling heavy sekali...semua theory and semuanya susah and boring cuma kadang beverage study menyeronokkan...ada account la..dah la aku ni tak pernah belaja account sebelum ni..ish..tapi alhamdulillah la aku pas semuanya di semester 1,2 dan 3..makanya aku tak failed langsung la diploma nih...Alhamdulillah...

itu jer cerita boring aku...dan sekarang ni dah 2009..dan semestinya 2009 ni akan buat kelainan bagi aku...aku akan sambung belajar di swiss...aku akan tinggalkan keluarga aku...dan aku tak boleh balik masa outing.hujung minggu pun aku takleh balik...raya pon aku tak balik..aku betul duduk sorang2..berdikari..InsyaAllah semuanya akan berjalan dengan lancarnya...

2009, kau amat dialu2kan..selamat datang...

No comments: